«

»

Oct 14

L’enèssim incompliment del Ministerio de Fomento amb Catalunya

Tot està a punt per al correcte funcionament de l’estació d’alta velocitat de l’aeroport de Girona en el marc del corredeor del mediterrani: les vies hi són, la Generalitat paga l’obra i els estudis de demanda garanteixen la seva viabilitat. Però el Minisetrio de Fomento posa pels a les rodes i no comença les obres -que s’han valorat en 9 milions d’euros- perquè no vol que Girona sigui el primer aeroport de l’Estat connectat

Foto: Diari Ara.cat

amb l’alta velocitat. 

La seva creació situaria l’aeroport Girona Costa Brava en un lloc inmillorable: a 30 minuts de Barcelona i a 50 minuts de la Catalunya nord i a només 2 kms de l’aeroport, desplaçament que es faria en autobús llançadora que trigaria cinc minuts. 

I és que el projecte és satisfactori tant per Adif com per Aena. En aquest sentit, Ricard Font, secretari d’infraestructures i Mobilitat ha explicat que la nova estació tindria uns 950.000 passatgers anuals, dels quals 726.000 serien usuris de l’aerport i la resta viatges d’alta velocitat que agafarien el tren en aquesta estació. 

Si ens fixem en la taxa interna de retorn (TIR), que s’usa per calcular el retorn econòmic i social per al territori d’una infraestructura, seria d’un 11% segons l’estudi de demanda, percentatge molt important si tenim en compte que el TIR més alt de l’àrea metropolitana de Barcelona és la de la línia 8 del metro i està fixada en un 8%.

Close