«

»

Nov 26

Els corresponsals de Televisión Española es neguen a participar de la farsa de la Marca España

FOTO: REPUBLICA .COM

FOTO: REPUBLICA .COM

La proposta de Marca Espanya no ha agradat als corresponsals de la cadena, que volen romandre aliens a qualsevol fi promocional i no volen participar-hi. Aquesta oposició ja ha obligat als responsables de Marca Espanya a contactar amb les ambaixades de tot el món, una vegada assumit que el pla inicial no tindrà èxit com ells esperaven. 

“Se’ns va comunicar que les delegacions de televisió no podrien contribuir amb les imatges sol·licitades per ser gravades per les corresponsalies. L’equip ha adaptat el guió i, des de Marca Espanya, s’ha recorregut a l’ajuda de les nostres ambaixades per pal·liar aquesta manca”, reconeix Carlos Espinosa de los Monteros, Alt Comissionat per a la Marca Espanya, que recorda que la institució que representa i la radiotelevisió pública van signar un conveni de col·laboració l’any 2012.

A París, per exemple, es demanava entre altres escenes el plànol d’una “noia amb bosses de Zara i Mango”;  a Nova York, “gent esmorzant en bars i restaurants (amb oli d’oliva)”; a Londres, un “Madrid-Barça en un pub”; a Pequín, un “nen jugant amb joguines espanyoles”, un “autobús de la companyia Alsa a Xina” i algú “llegint un llibre en espanyol en el metro, concretament el Quixot”; a Brussel·les o Àmsterdam, es demanaven plànols de “una dona emprovant-se un vestit de núvia de Rosa Clarà”.

Així, doncs, des de Marca Espanya, estratègia d’Estat depenent del Ministeri d’Afers exteriors i Cooperació, es posa en valor que els vídeos dels dos anys anteriors han estat vistos per “més de 100 milions de persones”, ja sigui arran d’emissions o d’actes oficials, i que des d’aquesta institució no hi ha “més que paraules d’agraïment” cap al compromís mostrat per TVE. 

 

 

Subscriu-te a les nostres notícies

Introdueix el teu correu electrònic per rebre les notícies de Per Catalunya

Únete a otros 145 suscriptores

Close