«

»

Oct 13

Catalunya atreu més de la meitat del capital que arriba a l’Estat procedent d’Àsia-Pacífic

Cap novetat: hem sabut que Catalunya és líder en inversió estrangera directa a l’Estat espanyol, raó per la qual -entre moltes altres- els contraris a l’independència no volen deixar escapar aquest pessic. Aquesta dada encara es fa més evident si analitzem el mercat asiàtic i les inversions que aquest està fent i continuarà fent al nostre país. Tant és així que Catalunya s’adjudica el 51% del total del capital asiàtic del conjunt de l’Estat espanyol. Molt per davant d’altres mercats -alhora potents- com el nortamericà i el dels paísos de l’Europa occidental, que tenen un pes a Catalunya del 37% i un 36% respectivament, sobre el conjunt de l’Estat. 

 

Segons la directora general d’Indústria del govern, Núria Betriu, aquesta forta presència del capital asiàtic entre les operacions d’inversió estrangera s’explica pel paper del Port de Barcelona “com a porta cap als mercats del nord d’Àfrica”. I continua dient que “els inversors xinesos busquen aquesta porta amb el nord d’Àfrica i un pont cap a l’Amèrica Llatina, i Catalunya compleix aquest doble paper.” 

L’exemple més clar d’aquesta aposta asiàtica el trobem amb la xinesa Hutchinson, ja que és la que ha signat un conveni de col·laboració per ampliar la terminal de mercaderies del Port de Barcelona amb una inversió de 150 milions d’euros que complementaran els diners públics que s’hi destinin, juntament amb una societat mixta amb la que col·laboren, la catalana Tercat.

És una lliçó d’èxit cap a Madrid el fet que mercats consolidats i emergents tan potents apostin per la capital del Principat, ja que no és capital d’Estat i, per tant, no és on s’ubiquen les seves firmes financeres. En aquest sentit, les empreses asiàtiques han reiterat que aquesta iniciativa s’explica perquè Catalunya té un pes industrial superior al de Madrid i aquió poden trobar una indústria auxiliar.

Tot i això, el Govern espanyol posa impediments al desenvolupament del Port tancant l’aixeta del finançament, obviant el corredor mediterrani que també ajudaria a potenciar aquesta infraestructura i a canvi inverteix en estacions d’AVE fantasmes a pobles fantasmes amb quatre gats. 

 

Close